fredag 1 juni 2007

Det finns många Kennerfalkar

Alltså. Det är klart att man får spetsa till det lite när man bloggar. Vara vassare och elakare än i tryck i en tidning till exempel. I din egen blogg står du själv för dina ord.
Förmodligen är det därför som s-tjänstemannen Peter Kennerfalk varit så frispråkig på sin blogg. Och för att han hatar allt vad motstånd heter väldigt mycket.
Det finns gott om debattörer på alla sidor som ogillar "motståndarnas" åsikter mycket häftigt och ibland går överstyr när de försöker debattera med udd.
Men vänsterdebattörerna tar konsekvent hem spelet om vem som kan vara mest hatisk, bespottande och föraktfull.

Mina ideologiska åsikter har jag, kort sagt, för att jag tror att det är de som gagnar oss människor mest och får oss må bäst. Av detta följer emellertid inte att jag utgår ifrån att folk som tycker annorlunda är onda eller att de har onda ting på agendan. Sannolikt tycker de flesta av dem, liksom jag, att just deras ideologi verkligen är den bästa för folk.
Problemet med många på vänsterkanten är att de inte gör den här tankefiguren. De har nämligen redan en färdig modell:
Höger=ond. Vänster=god.

Är detta din startpunkt är eventuella hyfsbarriärer nedmonterade redan från början. Mot de onda behöver du inte hyfsa språket eller argumentera hederligt.
Nu är snubben polisanmäld, har plockat ner inlägget samt blivit polisanmäld. Det skulle man förstås kunna bli lite skadeglad över. Men ärligt. Det är ju bara så sorgligt alltihop.

Inga kommentarer: