onsdag 27 juni 2007

Hanky panky

Idag filosoferar jag på ledarplats kring de många många människor som anser sig ha rätt att dra upp riktlinjer kring vad som är sex. Att jag kommer att tänka på sådant beror på den kulturdebatt som uppstått på grund av låten "Dunka mig gul och blå".
Författarinnan Carina Rydberg skrev mycket vettigt om det här i DN häromdagen och fick mig i någon mening att connect the dots mellan de besserwissrar som i den här debatten talar om kvinnoförnedring när en tjej ber om en rejäl omgång och de som tvärsäkert utnämner diverse sexuella detaljer till "bevis" i omdebatterade våldtäktsmål. Det är närbesläktat folk, utan tvekan. Oh well. Citat nedan, hela texten här.

"Ilskan mot domstolarna har förstås sin grund i många synnerligen underliga domar, men man bör vara på sin vakt när argument som egentligen bara är personliga åsikter dyker upp. De här allvetande kvinnorna brukar med stor tvärsäkerhet kläcka ur sig att "ingen kvinna vill.." Sedan följer en harang i stil med "ha sex med fem män samtidigt" eller något annat som de flesta kanske skriver under på för egen del.
Men att du är överens med majoriteten betyder inte att precis alla andra håller med. En del vill faktiskt ha sex med fem män. Andra gillar att ge sin pojkvän en smocka under akten. Och så vidare i all oändlighet."

I detta sammanhang måste jag delge er en liten historia ur verkligheten, tjuvlyssnad av flera bekanta till ett par som valt att under en siesta i Spanien dra sig tillbaka och ha lite sex med vidöppen balkongdörr.
Alla hör vad som pågår och alla hör också när en riktig mellankönslig kommunikationsjuvel utspelar sig. Mitt i akten ber tjejen om lite krydda och uppmanar killen att Tvinga mig!
Hans svar?
- Tvinga mig att tvinga dig.

Ridå.

2 kommentarer:

LJE sa...

Hej Sanna!

Intressant "tjuvlyssning". Påminner mig om denna gamla historia:

Vad är definitionen på en sadist?
Den som är snäll mot en masochist!

Lars Joel

Sanna Rayman sa...

Hej Lars Joel, kul att du hittat hit! Jo, det var ju nånstans i de trakterna det här stackars paret befann sig. Det höll visst inte heller vad jag förstått...
Happy sommar!