torsdag 7 juni 2007

Turn that frown upside down

Gårdagen förflöt på ett finfint sätt. Färdigdeklarerad bjöd jag mig själv på en sommarklänning på rea och strosade runt på stan tills jag fick skoskav. Då tog jag bussen. Den tog mig förbi S:t Eriksplan. Där stod det män med rakade skallar, svarta brallor och vita skjortor. Alla höll i en stor flagga och såg extremt bistra ut. Oj vad de firade nationaldag! Den ena med mungipan närmre marken än den andra.
Sen gick det vad jag förstår som det brukar gå. Den andra skitsura gruppen samlade sig och så försökte polisen hålla i sär dem. Kanske borde vi byta taktik och i stället bussa ihop dem på allvar nån gång. Lås in dem i Globen och låt dem få ut aggressionerna i några veckor.

Nåväl. Enough tramsing. Idag bjuds det på ledarstick om den lokala socialdemokratins beteende.

Inga kommentarer: