fredag 13 juli 2007

Borg, Snook och spindlar

Nej. Tyvärr blev inte Anders Borgs tal någon höjdare, vilket jag ju hoppades på.
Han var i och för sig uppenbart nervös och rabblade igenom talet (DN:s retorikanalys nämner inte helt felaktigt ordet fortkörningsböter) med en iver som inte antydde annat än att han verkligen verkligen ville av scenen snarast.
Det nästan intagande slutet, när Borg lite abrupt avslutade och tackade - med en nästan urskuldande ton - för att publiken hade lyssnat gjorde det desto svårare att skriva den ganska negativa ledare det till slut blev.
För det var ju inte innehållet som var fel. Bara allt annat.
Oavsett retoriska brister så är Anders Borg en kompetent minister och en som det nog går att föreställa sig som än mer ledande moderat framöver. Lite mer övning på talekonsten bara...
Kvällen ägnades sen åt målmedvetet uppsökande av konsert där precis alla var väldigt mycket yngre än jag. Nu har jag hur som helst sett Snook live, studsat upp och ner med stor entusiasm och kan konstatera att jag inte bara inbillade mig.
"Ladies & tjänstemän" - det finns hopp för svensk hip hop - något som jag gav upp på för sisådär tre år sen. Det är glädjerikt.
Sen lyckades jag, trots tidigare nämnd fobi att Almedalsmingla för andra kvällen i rad. Uppenbarligen är dock summan av fobierna konstant, så som straff fann jag en spindel i min säng när jag kom till hotellet.
Gutespindel eller ej - han är numera platt. Det enda jag behöver göra nu är att söka igenom allt vad sängkläder heter - utifall han hade kompisar...

Inga kommentarer: