torsdag 5 juli 2007

Förhoppningsvis...

...läser alla terrorforskaren Magnus Norell fantastiska sak i DN i dag. A must read!
Rubriken kommer säkert få en del slå bakut. Det går liksom aldrig att kalla folk "självutnämnda experter" här, det ingår i jante eller nåt. Säger man det menar man samtidigt att man själv är expert och sånt kan man ju inte mena.
Hur som helst ville jag bara peka dig i riktning mot två bloggposter jag nyligen skrivit kring temat.

Om en person eller grupp säger dig att "du är min fiende, jag föraktar det du står för", så bör man klara av att visa vederbörande respekt nog att tro dem. Det finns ingen poäng i att lägga huvudet på sned och säga ”det där menar du ändå inte”.

hit och hit!

2 kommentarer:

islamfakta sa...

Det känns rasistiskt att som vänstern gör säga att muslimer inte ska ta ansvar för sitt handlande, det är bra att Norell tar upp detta

Erik Josefsson (medlem i Vänsterpartiet Bryssel) sa...

Lyssar på Irshad på Neo. Det ekar åttital i mina öron. Livets Ord bildades. Citatkrigen. Det talades ton med tungor. Handböcker i jämförande analys som Kingdom of the Cults blev den intellektuella räddningen för tänkande kristna. Och Popper så klart, som också drar upp det grekiska arvet att tänka själv och ställa frågor, eller som Irshad säger "The power of asking quesitons".