måndag 16 juli 2007

Holiday! Celebrate!

När jag kom hem ifrån Almedalen överrumplades jag av den där tomhetskänslan man får när man kommer hem efter en längre semester eller utlandsvistelse, det vill säga känslan av att "home sweet home" är en överdriven klyscha. Borta kändes sweeter. Landet Almedalen var ju ett roligt land att vara i. Ett land där det debatteras och diskuteras dagarna i ända. Och sen gör man samma sak igen på kvällen, fast med en öl i handen. Förträffligt upplägg.
Jag kom således hem full av små uppslag och bloggidéer, som väl förr eller senare kommer att dyka upp här. Senare är nog mer troligt för i dag infaller semestern. Redan under helgen har jag smygstartat med middag i glada vänners lag och därefter min personliga humörhöjare karaokeröj. Om jag var Liza förra gången så kan jag denna gång påstå att jag är Amy Winehouse.
Nåväl.
Semester. Det är fantastiskt. Det är åratal sedan jag senast hade en riktig sådan och behovet är minst sagt uppdämt. I morgon dras det till Boston och jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska släpa med mig datorn eller ej. Om jag lämnar den hemma kommer här ett par lästips från vårens alster i urval:

* På semestern slipper jag pendla, men SJ-gnäll är alltid aktuellt.

* Sommaren är den sexigaste årstiden. Bloggposter om sex och mer eller mindre sexrelaterade issues hittar ni här, här och här.

* På semestern har du tid att läsa lite längre texter. Exempelvis den här om islamism och den här om religionskritik.

* En sommarföljetong är förstås ett måste. Här hittar du del 1 och här del 2. Fler kommer senare.

Tack och hej så länge! Ha en ljuvlig sommar!

Inga kommentarer: