onsdag 11 juli 2007

My bad, giftermål med mera

Så trevligt. Min gissning i förra bloggposten blev felaktig. Rapporteringen från dagen gav förvisso lika utrymme åt kd som åt ett giftermål, men att man uppmärksammar det faktum att RFSL:s ordförande Sören Andersson gifter sig på kristdemokraternas dag är ju inget fel så länge rapporteringen från talet också finns där.
I övrigt har det varit snålt med kommentarer på ledarsidorna noterar jag. Kd är helt enkelt inte i ropet nånstans. Nåja. Jag gillade talet och skriver välvillig ledare om det här.
På temat kd kan jag för övrigt meddela att jag var med på ett, ja kanske veckans enda, seminarium om hedersförtryck i måndags där kd-kvinnorna stod som arrangörer. Med visst avstamp i det kommer jag snart lägga ut nästa del i min hedersföljetong.

Inga kommentarer: