tisdag 28 augusti 2007

Här sitter skinkorna ihop

Häromdagen gjorde jag en kort notering om den omotiverade upprördhet som trosmärket Sloggis reklamkampanj orsakat.
Nu dukar Sloggi under för anklagelserna om pedofili och avslutar med omedelbar verkan sin kampanj i Sverige. På andra håll fortsätter den alltså.
Uttrycket "smaken är som baken, delad" må stämma i andra länder men här hålls skinkorna ständigt och surt ihopknipna.

5 kommentarer:

Krassman sa...

Dom stoppar den i hela norden.

Sanna Rayman sa...

Kejrå, my bad.
Gör emellertid inte särskilt mycket till eller från i sak tycker jag...

Anonym sa...

Fundering. Trosfabrikanten Sloggi var för ett antal år sen det mest osexigaste som sålde. Typ Kokbar trikå som täckte allt från knäna till näsan.

Hur kommer killarna nu in i deras röv-tävling? Har Sloggi börjat sälja påsiga jättejeans och munkjackor för killar? Om inte - vad gör då dom killarna där? Reklam för tält för pingströrelsen?

Louise sa...

Inte hela Norden, inte Danmark.

Sanna Rayman sa...

Anonym: Det är väl lite det som är grejen. Sloggi har haft ett större utbud än det du beskriver rätt länge och behöver hotta upp märket. De har försökt i åratal med kampanjer där man typ ser sloggi-thongs i pastelliga mönster sticka upp lite charmigt ovanför jeanslinningen på city-chica tjejer som tar en drink i baren och annat. Men det har väl inte gett önskad effekt så nu drog de igång en lite mer interaktiv kampanj som inte gick som beräknat just här.

Louise. Tyckte väl att det lät osannolikt att danskarna skulle vara lika känsliga...