onsdag 19 september 2007

Ränna runt på stan

Det har varit ett olidligt runtspringande på sistone, jag hinner inte skriva trots att jag vill.
Biståndsbokrelease i gårkväll. Om det har jag inte ens hunnit skriva, men det kommer.
Innan dess var det alliansjippo under dagen, om vilket man kan läsa i min text från i förrgår.
Idag har jag varit på riksmötets heliga, härliga, högtidliga, otidsenliga - öppnande. Välj själv vilket adjektiv du föredrar. Över huvud taget vet inte riktigt vad jag ska säga om det, så jag låter bli och hänvisar till min ledare om saken. Hann även med en bagatellartad blogg om saken på ledarbloggen.
Dagen avslutades med seminarium på Berwaldhallen arrangerat av
Humanisterna och Ex-muslimerna i Sverige. Lars Vilks i panelen innebar ordentligt säkerhetspådrag.
Jag håller fortfarande på att sortera tankarna efter
det här, men ska dock bara berätta att någonstans halvvägs in i debatten, när frågestunden tog vid, stegade ett gäng islamister in. Deras talesman meddelade de var sanna och riktiga muslimer, att de älskade Allah och Muhammed samt att de älskade islam mer än sina föräldrar, barn och liv. Vidare inbjöds Sverige till islam och killen som pratade vände sig sedan direkt till Lars Vilks och förklarade att han hoppades "att ditt öde ska bli en lärdom för andra".
De extrema, våldsbenägna och politiska varianterna av islam finns även här i Sverige, om någon nu trott annorlunda. Uttalandet från det här gänget lämnar egentligen ingen tvekan om den saken.
Det som både stör och skrämmer mig mest är dock inte uttalandet, utan det kompletta ointresset för vad som sades före och efter de där minutrarna.
Nå, jag får återkomma i ämnet.

3 kommentarer:

Muslims Against Sharia sa...

Muslims Against Sharia praise the courage of Lars Vilks, Ulf Johansson, Thorbjorn Larsson and the staff of Nerikes Allehanda and Dagens Nyheter and condemn threats issued by Abu Omar Al Baghdadi and the Islamic State of Iraq. Muslims Against Sharia will provide a payment of 100,000kr (about $15,000) for the information leading to capture or neutralization of Abu Omar Al Baghdadi.

Muslimer mot Sharia berömmer Lars Vilks, Ulf Johansson, Torbjörn Larsson och övriga anställda på Nerikes Allehanda och Dagens Nyheter för deras tapperhet och fördömer hotet från Abu Omar Al Baghdadi och Islamistiska Iraq. Muslimer mot Sharia betalar 100 000 SEK (ca 15 000$) för information som leder till gripande eller oskadligörande av Abu Omar Al Baghdadi.

Muslims Against Sharia

Anonym sa...

Det var lite oroväckande. En inbjudan till islam är inte en invit utan ett ultimatum. Konverterar vi inte blir det krig. Usama bin Laden inbjöd på samma sätt USA till islam innan 9/11.

Anonym sa...

Varför i fridens dagar skulle skäggänget vara intresserade av vad som sägs före och efter?? Deras inställning är ju att det inte finns någon annan sanning, något annat sätt att leva, än enligt koranen, som är skriven av gud själv och inte kan ifrågasättas, som de älskar mer än sina barn och livet.

När ska svensken fatta att de inte är intresserade av dialog??? NÄR ska det gå in???