tisdag 4 september 2007

Tack för tipset

Det är kul med alla dessa statistikverktyg som man kan trycka in i sin blogg. Inte bara för att de tillfredsställer en barnslig nyfikenhet kring besöksantal och länkningar.
Under det senaste dygnet har jag märkt att folk kommit hit inte bara av sig själv eller via Twingly eller Knuff, utan en hel drös besökare har dykt in på grund av olika varianter på googlesökningen "rött regn", ibland med tillägget "Indien".
Inlägget som leder dessa googlare hit ger dessvärre ingen information, men väl en länk vidare till en artikel.
Jag blev dock nyfiken på varför ämnet plötsligt googlades så flitigt och sökte själv. Det visar sig att jag missat ett avsnitt av Vetenskapens Värld om detta fascinerande alienregn.
Tackar därför nyfikna googlare som indirekt uppmärksammade mig om detta. Jag ska definitivt kika på reprisen den 8 september.

Inga kommentarer: