torsdag 18 oktober 2007

Skrivbordsfotboll?

Jag är inte särskilt sportintresserad. Är väl en sån som i diverse EM och VM rörande bollar och puckar börjar titta någonstans runt kvarts- eller semifinalerna. Dessförinnan är mitt intresse lågt. Icke desto mindre har jag länge bott i trakterna kring Råsunda. Inte precis intill, men tillräckligt nära för att alltid höra massornas vrål rulla mot mig i vinden när det är match.
Det är rätt lustigt - det låter som om en hord beridna hunner är på väg mot en. Hur en passion för ett lag kan leda fram till såna här uppmaningar är mig dock en gåta.
Upphäver man inte hela poängen med sporten då?
Oh well. Häromdagen smyglyssnade jag för övrigt följande replik på tunnelbanan.

Han är en sån där skrivbordsaik:are. Han sitter hemma och tror att han gillar fotboll.

Inga kommentarer: