tisdag 2 oktober 2007

Tre män och en Mona

Tre män och en kvinna figurerar i dagens text. Dåligt kvoterat, I know. Men, å andra sidan är det kvinnan, Mona Sahlin, som spelar huvudrollen. De tre männen - Göran Persson, Fredrik Reinfeldt och Bruce Springsteen får nöja sig med att vara andrafioler...
Nåväl. Citat nedan - hela texten här.

När Göran Persson dansade med Doris och var lite vegetarian var det för att göra sig själv mer mänsklig. Någon sådan kampanj behöver inte Mona Sahlin. Hon har aldrig tampats med en mediebild som tecknar en torr och hårdför kommunpolitiker – tvärtom. Sahlins mänsklighet har varit så närvarande att den ibland varit själva problemet.
Nu är stunden dock snart inne. På ­söndag sänder SVT en duell mellan Sahlin och Reinfeldt. Då hoppas vi att statsministern kan få svaren på de tre frågor han ställde i riksdagen i våras: Vad skall ni göra? Hur skall ni göra det? Med vem skall ni göra det?
Det är tre viktiga frågor. I Ekots lördagsintervju sa vänsterledaren Lars Ohly att det inte var aktuellt med någon ”vänsterallians” inför nästa val. Så vilken ”opposition” är det egentligen vi talar om? Den som gillar Bruce Springsteen?

5 kommentarer:

Patrik Renfors sa...

Jag tillhör den delen av opposition som inte gillar Bruce Springsteen, dock har han ganska humana åsikter för att vara amerikan. Jag kommer att lägga upp mer lokala bloggar i min blogglista på Kamrater vi vet att kamp lönar sig! Trots olika väldigt olika åsikter hamnar den här i listan. Om det är OK?

Sanna Rayman sa...

Hej Patrik. Näe, jag är inte heller nåt fan av Bruce.
Klart att det är OK med länkning! Såg dock att du du postade det jämte SN:s logga och det stämmer inte riktigt. På SN har vi ju en egen ledarblogg
http://www.sn.se/parser.php?sect1=117§2=423

Min blogg är däremot min alldeles privata plats där jag inte skriver i egenskap av ledarskribent på SN. Försöker att hålla isär begreppen, även om jag på min blogg brukar länka till texter "på jobbet"

Patrik Renfors sa...

Jaha då var du snabb att kolla min sida, för jag bytte bilden nästan direkt till en gammal bild jag hittade på nätet på dig. Det borde vara mer personligt.
Hur som helst är det kul att läsa lite mer lokala bloggar, det är dåligt med sörmländska bloggar. Särsklit på högerkanten och kanske lite på min vänsterkant. det är mest sossar som skriver annars.

Jag kommer nog att gå in och läsa lite då och då. Ha det bra.

Sanna Rayman sa...

Visst är det. Några sossar har jag också bokmärkt, och dig, men på högerkanten är det ekande tomt. Jag får väl försöka vara lite mer lokal på bloggen emellanåt också.
Förresten. Hammock? Jag har nyfiket provat länken, men den leder ju ingenvart..?

Patrik Renfors sa...

Musiksidan är nog nedlagd, jag är inte medlem på den sidan längre, men lika bra är det, då är det ingen som hör min egenkomponerade musik.
Dock ska jag dumt nog lägga upp den igen på en ny sida.