tisdag 23 oktober 2007

Vem måste jag ligga med för att få lite liberal politik?

Okej. Vad bjuder idag på?
Jo. En flock politiker på regerande sida vill höja spritskatten och satsa lite extra skattepengar på tullkontroller.
Arbetsmarknadsministern argumenterar för obligatoriskt medlemskap i a-kassan.
Dessutom är Göran Persson överallt i alla medier med anledning av några nya intrikata detaljer i lång(s)åpan om arbetarpartiets interna relationer.

Vad är detta!? En time warp?
Vem måste jag ligga med för att få lite frihetligt sinnad politik i det här landet?
Jag bara undrar.

8 kommentarer:

nicklas eriksson sa...

"Frisinnad" min röv. Den politik du går och drömmer om dömer mig till en kula med kedja runt foten för alltid.

Liberalismen är bara bra för folk med mycket pengar.

Anonym sa...

Nicklas: Men skaffa dig pengar då, istället för att sitta där och gnälla!

;)

//Snoddas

Anonym sa...

Vem du ska ligga med för att få lite frihetligt sinnad politik? Ingen aning, men om du berättar vilka du försökt med kanske vi kan hjälpa dig ;-)

Ellsworth M. Toohey sa...

Att den nuvarande regeringen har tagit sitt förnuft till fånga är tacksamt. Till och med de råbarkade moderata nyliberalerna inser kapitalismens tillkortakommanden.

Gryggo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sanna Rayman sa...

Kula med kedja... Jösses.
Jag har inga pengar, men ändå gillar jag liberalismen. Hur förklarar du det?
Äh, förresten. Strunt samma. Jag strävar förvisso efter att svara på kommentarer men det här var en halvtramsig bloggpost som genererade tramsiga svar.
Let's not.

Peter sa...

Hoppet om ett mer (ny)liberalt Moderaterna kan nog vara ute för lång framtid. Nu vill ju även MUF reformera sig och bli mindre nyliberala och sluta vara en "ideologisk vakthund", enligt ordf. Niklas Wykman.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=708054

För oss som är liberala i någon klassisk eller nyliberal bemärkelse återstår nog bara Centern som ett politiskt alternativ. Där finns ju Fredrik Federley och andra "goda krafter" och utvecklingen av CUF går i en helt annanriktning än MUF. Tack och lov!

http://magnusandersson.blogspot.com/2007/10/muf-inte-lngre-en-ideologisk-vakthund.html

Peter sa...

Även Henrik Alexandersson kommenterar Wykmans dumma förslag...

http://henrikalexandersson.blogspot.com/2007/10/muf-en-fackfrening-fr-unga.html