fredag 2 november 2007

Jag i Neo

I dag förlorar jag min Neo-oskuld, vilket känns lite pirrigt.
Pirret utgörs dock av lika delar förnöjelse och oro. Jag har nämligen gett min förra bransch, kultursvängen, en känga. Förhoppningsvis ska vännerna därifrån inte hata mig sönder och samman för det. Dessutom får även diverse liberaler en högskaftad sko så det kan sägas vara "jämnt" ; )

Oh well. Texten finns inte på nätet, men dock utlagd som pdf.
Fast bästa lösningen är förstås att köpa sig ett nummer...

1 kommentar:

Fabrikören sa...

En mycket bra artikel i NEO. Både kulturfolk med medfödda vänstersympatier och borgerliga med medfödd likgiltighet för allt annat än "finkultur" behöver ha en känga.

Det saknas verkligen en riktig politisk kulturdebatt i Sverige. Det närmaste man kommer är frågan om museer ska vara gratis eller inte. Tråkigt, men sant.