onsdag 7 november 2007

Mina skattebrott - hela listan!

För det tredje kräver jag också att alla som har en anledning att skämmas också gör det.


Major Björklund återinför skamvrån i Svd.
Citatet finns dock inte med i nätversionen av artikeln.

Bland dem som har en anledning att skämmas finner vi gräsligheter som hjälp med att hämta på dagis på 90-talet, ett slipat golv utan kvitto häromåret, barnpassning och hantverkshjälp på 80-talet med flera godbitar.

Hmm. Jag funderar på vad jag gjorde för dumt på 80-talet. Kan jag någonsin bli statssekreterare?
Jag gick ju hos dagmamma ett tag och är osäker på hur detta var arrangerat ekonomiskt.
Däromkring, eller kanske till och med i början av 90-talet plockade jag potatis. Det var nog svart. I alla fall fick jag pengar kontant när jag - utklädd till jordmonster - avslutade dagen.
Sen fick jag förstås cash och öl när jag dansade magdans på ett par tillställningar under pluggtiden, men det kan nog ha varit för låga summor för att vara ett problem.
Och ja visst ja. Jag har åkt svarttaxi. Exakt hur många gånger vet jag inte - jag var lite glad i hatten vid de tillfällena - men kanske två eller tre. Där har vi för övrigt en nyhetsidé! Hur många moderater har åkt svarttaxi eller klippt kalufsen svart?

Inga kommentarer: