fredag 9 november 2007

TGIF

Dagens texter är två kortisar. En om de dära banden och en "on the bright side-grej" om att ungdomsarbetslösheten minskar med god fart.
De hittar ni här och här.

Helgen ska bland annat ägnas åt nån sorts rockigt kalas samt att kika på socialdemokraternas framtidsdagar. Det kan väl hända att jag bloggar något om det, om inte här så på SN:s ledarblogg.

För övrigt hittade jag en kul skattesyndarnas bekännelse någonstans på Östra Öland...

"Folkets bekännelse:
- Jag fattig syndig svartbetalare
som i många år
ägnat mig åt denna synd
erkänner härmed högtidligt
att jag brutit mot Skatteverkets
regler och den heliga skattepliktens
alla påbud,
införda av Per-Albin Hansson,
förfinade under Wigfors och
fulländade under Gunnar Sträng
Jag har ock underlåtit att ta
upp en del inkomster
i självdeklarationen
De profundis ropar jag:
Fräls mig ifrån det
onda svartbetalandet
Gif mig förlåtelse
Amen"


Happy helg på er!

Inga kommentarer: