torsdag 15 november 2007

Värsta dåliga

Okej. Jag är värsta dåliga bloggaren these days, jag vet. Det beror på att allt händer samtidigt, som vanligt på hösten. Det är rätt underligt. Det var på exakt samma sätt när jag jobbade med scenkonst - alla premiärer inom loppet av några veckor och sen stillsamt i månader. Nåväl. Jag flänger runt på roligheter, det är därför jag inte bloggar. Veckan har hittills bestått av...

Måndag
Publicistklubbens debatt om Stureplansmålet - en debatt jag ämnar återberätta på ett eller annat sätt här. Kanske till helgen. Kan på förhand avslöja att Hasse Aro var en av kvällens behållningar.

Tisdag
Nya och trevliga initiativet Publik Service. Debattkvällar i ölmiljö som ska gå av stapeln varje månad framöver. På premiärkvällen debatterade dock Fredrick Federley och Ali Esbati, vilket reser frågor om hur det ska kunna bli bättre..? Det är en sanslöst njutbar uppvisning i argumentation man får när de där två drabbar samman.

Onsdag
Kikade förbi på möte hos Stureplanscentern för att lyssna på Martin Ådahl prata visioner om centerns nya och fortfarande namnlösa tankesmedja. Det gjorde mig riktigt upprymd och inspirerad. Skriver om det i SN imorgon, så jag avstår från längre utläggningar här så länge.

Inga kommentarer: