lördag 29 december 2007

Allt ska bubbla!

Jaja. Framöver kommer även jag att försvinna ur mängden sålt flaskvatten. Ty idag införskaffade jag en Soda Streamer! Allt medan pojkvännen muttrade något om slöseri och att jag minsann fick använda den minst en gång i veckan annars skulle han skälla på mig.
Just nu ser det ut att bli mer än en gång i veckan. Nyhetens behag är stort och streamern är just en sån där pryl som väcker ett mycket uppfinningsrikt barn inom dig. Jag har gjort en flaska vatten med lätt citronsmak. Jag har testat en smaktillsats som gör att man får härligt kemisk hallonsoda. Nu är jag redo för äventyr.
Kolsyrat kaffe, kan det vara nåt? Mjölk?
Vad händer om jag extrakolsyrar skumpan på Nyår? Blir det köksraket då?
Ni hör ju. Det är endless possibilites för hela slanten, gott folk!

4 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Jag är lite nyfiken på hur ren, kolsyrad vodka smakar...

Sanna Rayman sa...

Eller hur? Jag var inne på den idén också. En liten bubblande shot. Det kan vara bra, men också mycket dåligt. Vi får väl se. Problemet är att man måste fylla en hel flaska för att kolsyrepinnen ska nå ner till vattnet och det känns ju trist att paja en hel massa absolut. Det får bli en annan, icke julklappstyngd, lönemånad till det äventyret..

Johan sa...

Jag kommer fortfarande ihåg när jag som tioåring kolsyrade mjölk. Det var bland det äckligaste jag har smakat.

Penty Varg sa...

Åh, då har du inte smakat kolsyrat urin. Det är helt avskyvärt!