måndag 31 december 2007

Året som gick und so weiter...

Att sammanfatta året för just denna blogg innebär att enbart ett halvår sammanfattas. I maj började jag blogga och har sedan dess förvånats över varför jag inte började tidigare. Eller okej. Tidsbrist har väl varit en avgörande orsak, men i alla fall. Bloggen har raskt kommit att bli en utmärkt plats att fläska på efter eget behag och lite extra, utöver de runt 2500 tecken som medges på jobbet.
Därför är det de långa grejerna jag skrivit som jag gillar mest. De ni sannolikt inte alltid orkar läsa. Ibland så långa att de måste delas upp i en följetong.

Flitigt återkommande ämnen i år har annars varit islamism och yttrandefrihet, Muhammedkonst samt, of course, kränktsjukan.

Andra teman jag gärna skrivit om är Mona Sahlin och socialdemokraterna samt tredje benet - facket.

Jag noterar även att jag har skrivit en del om moderaterna och kristdemokraterna, om demokrati och kampen för densamma samt diverse personliga inlägg och rena smilbandsdragare

Så. Mer ambitiös än så blir inte den här sammanfattningen. Jag fortsätter att vara lågvarvad i några dagar till. Jag blir så glad av att vara lite ledig och det unnar ni mig väl?

Kan dock rekommendera ett par av mina texter från SN på sistone..
En ledare om klimat och företagande samt en om Andreas Berghs bok "Den kapitalistiska välfärdsstaten"

Idag gör vi dessutom en resa från A till Ö och sammanfattar året i en ordlista.

Så. Jag är redan arg på den här bloggposten eftersom Safari havererat två gånger under tiden jag skrivit den. Således är det bäst att lägga ner innan jag blir otrevlig. Detta skär in på värdefull piffningstid, snart ska kroppsbehåringen bort och klorna målas!
Vill bara säga, tackar ödmjukast för att du nu och då under året tittat in och kanske skällt, berömt eller bråkat. Det har varit skoj, men nu ser vi framåt mot nya duster!

Kram och fyrverkerier!

Inga kommentarer: