fredag 25 januari 2008

Kronprinsen på köttberget

Idag skriver jag faktiskt inte om Mona Sahlin och Pär Nuder, ty det gör min kollega. Jag skriver i stället om Blaxta gästabud.

Dock är Sahlins förpassande av Perssons kronprins Pär Nuder till köttberget minst sagt osnyggt genomfört.
Visst, läckor förekom henne troligen, men när skiten väl träffat fläkten borde hon ha sträckt på sig och sagt något. Det tog hela dagen innan Mona Sahlin sa flaska. Och när hon väl sa något, ja då var det i meddelande till den socialdemokratiska riksdagsgruppen.
Om detta ska föreställa handlingskraft och ledarskap så är det en ovanligt handfallen och konflikträdd variant. Nu framstår Sahlin mindre som navet och mer som någon som "saker händer". En passivt aggressiv partiledare.
Ersättningen med Östros är ju inte särskilt upphetsande heller. Och även de andra eventuella byten det glunkas om känns svaga ur förnyelsesynpunkt.
Marschen mot förnyelse känns inte ens påbörjad.

För övrigt tycker jag att du ska läsa min text om Sahlin i nya numret av Neo. Och har du redan gjort det och tyckte att det gick lite väl snabbt, så har jag lagt upp en extended version här.

Inga kommentarer: