torsdag 3 januari 2008

Värdig, viktig vinnare

Häromdagen konstaterade jag i min nyårsblogg att yttrandefriheten varit på tapeten en hel del under året. Inte så konstigt förstås, det har inte varit ett starkt år för det fria ordet.
Någon som fått känna på detta ett otal gånger är utmärkta bloggerskan under pseudonymen Isabella Lund. Därför är det välkommet och även följdriktigt att hon tar hem tävlingen årets politiska blogg. När bloggosfärens tyckare, skrivare och läsare röstar är det för hennes och allas rätt att säga vad de vill. Helt enkelt en seger för yttrandefriheten. Grattis och tjoho för detta!

Dessutom kan en sån som jag glädjas över att topp tio-skiktet befolkas av en hel del högersinnade bloggare.
En bra start på bloggåret, alltså.

1 kommentar:

Isabella Lund sa...

Tack! :-D
Jag tolkar också resultatet som du och gläder mig åt det.