onsdag 20 februari 2008

Tredje gången gillt

Jag behöver hjälp. För tredje gången på några veckor talar någon om för mig att min blogg oförskämt nog skickar upp pop-ups.
Det hade jag ingen aning om, det händer aldrig för mig, vare sig på privata datorn eller på jobbet.
Problemet är att jag inte har den blekaste om varför eller varifrån de kommer. Kan någon förklara det för mig? Har granskat mina widgets i sömmarna och hittar inget misstänkt, men jag kan säkert ha missat något.
Tips mottages tacksamt. Det ska vara pop-upfritt på den här bloggen.

4 kommentarer:

Dennis sa...

Samma sak hände för mig på min blogg för några år sedan. Det visade sig att besöksstatistik-tjänsten hade infört just popups. På den tiden hette företaget Nedstatbasic eller något sådant, men numera heter det Motigo och jag ser att det är den tjänst som du använder dig av.

Jag bytte till Statcounter, och det är inget jag ångrar.

Fredrik R Krohnman sa...

Den enda popup-en jag hittar på din blogg är den för kommentarer, vilket jag personligen föredrar. Det går att ställa in under settings om du inte vill ha det så.

I övrigt är du pop-up fri. Har någon problem med detta är det gissningsvis en windowsanvändare med infekterat operativsystem helt enkelt & alltså inte relaterat till din blogg. Dessa rekommenderas att ladda hem adaware & köra regelbundet - det borde lösa problemet.

// med ett par akademiska credits in nerd.

Sanna Rayman sa...

Tack Dennis! Webstats är borta och jag hoppas och tror (?) att det löste saken. Hojta till om inte, jag märker som sagt inte dem själv. Och inte Fredrik heller, uppenbarligen.

A sa...

Det är inte alltid sidan man besöker som orsakar pop-ups, det kan även vara datorn man surfar från som är boven i dramat.

Men det är ju alltid bra att kolla närmare på saken.

/A