måndag 10 mars 2008

Efterlysa dialog

Hela helgen har jag låtsats att det inte är en halsflussighet den där konstiga känslan i halsen - bara torr luft. Och inte feberfrossa, utan underlig innetemperatur i lägenheten. Och inte sjuk - bara lite bakis.

Jäkla dum grej det där, att lura sig själv.
Bonus är dock att om jag hade erkänt för mig själv att jag var sjuk så hade jag inte fått testa mina färdigheter som Björk, inte fått strosa i Hagaparken och gå på Fjärilshuset och inte fått gå på inflyttningsfest hos en skattmas och en polis.
Så inget ont som inte har nåt gott med sig, kan man säga.

Nå. I helgen har det skrivits om veckans förslag från fp:

"Samtidigt är folkpartiets förslag problematiskt. Från s-leden hördes i går anklagande toner om att förslaget skulle vara främlingsfientligt. Det är det naturligtvis inte.
Lärarförbundets Eva-Lis Preisz hakar på slentrianskället på ”batongliberalerna” och ställer i DN en lika raljant som larvig fråga: ”Ska de kastas ner i bassängen?”
Nej, naturligtvis inte. Men när det ser ut som det gör finns det anledning att sätta ner foten. Det vore klädsamt om företrädaren för Lärarförbundet uppvisade ett lite större intresse för att elever närvarar vid undervisningen.
Däremot skulle det inte vara fel att i första hand försöka sig på lite mer dialog. Detta är också vad bland andra Preisz förordar. Dock är det lätt att efterlysa dialog. Följdfrågan blir då om Preisz och lärarna är redo att ta dessa dialoger.
Överutnyttjandet av undantag vittnar om motsatsen, att man varit flat och regelmässigt sagt ja till varje begäran om befrielse från undervisning, utan att ifrågasätta."


Hela här.

Inga kommentarer: