onsdag 12 mars 2008

Filmbevis och röstfiske

Som jag hintade om häromdan så finns det numera filmbevis på mitt inlägg i Timbros frihetstävling som gick av stapeln 5 mars. Vann gjorde jag nu inte - det gjorde glädjande nog Dilsa Demirbag-Stens försvar för yttrandefriheten.

När jag granskar resultatet är det heller inte så konstigt att jag hamnade sist i min kvartett. Jag menar jösses, jag vågar ju knappt titta åt publiken!
Men, kika gärna ändå! Om det som, med viss förlägenhet och i skydd av håret, sägs behagar - förunna mig en röst.

Förresten kan man konstatera att funnes det vänsterfolk som inte reflexmässigt avfärdade allt som Timbro företog sig så kunde jag kanske få några fler röster på det faktum att jag (vilket påpekats tidigare) inledde mitt prat med att ta Karachidebatten vid hornen.
(Nota Bene, Svensson, jag "börjar" inte inse eftersom denna hållning varit min första och enda kommentar i saken.)

Men, det vore ju fåfängt att tro att folk på vänsterkanten faktiskt skulle lyssna på inläggen som gjordes under den där frihetstävlingen, så sådana eventuella "bäst bland de sämsta-röster" får jag nog se mig om i röda stjärnorna efter. Naturligtvis ska man inte lyssna på motståndarens argument. Det är ju mycket enklare att bara avfärda, hata och kalla honom eller henne "brun".

Beröringsskräcken och den frånvarande debattviljan från vänster är rejält deprimerande.
Jag har inga problem med att bevista ett Agoraevenemang eller läsa nån sorts Mana, men jag undrar om någon av dessa stolta kämpar någonsin satt sin fot på Timbro? Att döma av den Frihetsvecka-bashing som utbrutit verkar det inte så.
Uteslutande kritiseras evenemanget på grundval av vem som arrangerat det.
Lite fattigt att bygga sin argumentation på fördomsfullt hat, kan man tycka.

Inga kommentarer: