tisdag 25 mars 2008

Mulet

Det är snö ute. Eller inte.
Eller mycket regn. Eller för lite.
Alldeles för blåsigt. Och så vidare.
På allt upptänkligt väder finns det numera tre reaktioner.

- Janäusch, det är verkligen konstigt väder nuförtiden. Man undrar ju...

- Ha! Var har ni era klimatförändringar nu, domedagsjävlar!?!?

- Ja, nu skulle man nog allt vilja se lite av de där klimatförändringarna de pratar om, hehe!

Samtliga får mig farligt benägen att utstöta små vansinniga skrik.
Hittills har jag kvävt dem, men please! Kan vi inte bara gnälla på vädret igen? Eller skylla på nån gud? Regndansa?
Jag går med på allt, bara jag slipper vardagens gråa klimatåkallande. Inte hela tiden. Inte varje dag. Inte du också.

Kom igen. Du minns väl hur man gör? Säg efter mig:

- Vilket jävla skitväder!
- Ja fifan!
- Mhm, fifan.

Omväxling förnöjer.

Inga kommentarer: