torsdag 6 mars 2008

Sparlåga = aktiviteter

De senaste dagarna har varit lite utanför normalschemat, så bloggandet går på sparlåga.
Men. Idag har jag en text om Mellanöstern i SN.
I övrigt får jag konstatera att även om jag förlorade frihetskampen på Timbro i går så är jag glad ändå. Det var kul och om någon dag läggs filmbeviset på hela ståhejet ut. Då ska jag närstudera mina fel och brister och lära mig läxor.
En text på samma tema som jag pratade om finns här.

I övrigt har jag ägnat dagen åt allehanda aktiviteter, bland annat har jag lyssnat på Luciano Astudillo som pratade s-märkt jobbpolitik. En elak sammanfattning är att sloganpolitiken duggade tätt, men att det var skralare med faktiska "varor". En något snällare är att han verkar vara sugen på viss förändring, men lär få svårt att entusiasmera delar av partifränderna.

Slutligen förvånas jag över DN:s rubricering av dagens debattartikel. Tycker nog att sossarna kunde ha givits omaket tänka ut den twisten själva.

Nå. Snart är vardagen åter och bloggandet mer frekvent! Under tiden kan man med fördel poppa lite popcorn, mysa ner i soffan och kolla på lite film hos Krohnman.

Inga kommentarer: