söndag 27 april 2008

En hink med skit

Nej, jag är inte flitig här och känner viss skamkänsla när jag ser att det finns ett litet gäng rara bloggläsare som kikar in här, trots att det råder stiltje. Jag ska snart sätta i gång igen. Måste bara hitta mig själv eller vad det nu är jag håller på med.

Efter att jag läst den här iakttagelsen om detta infann sig en liten reflektion...

- Det är kanske en ny sak som har kommit på senare år, det här med att kulturjournalister kallar saker för skit. Som om det finns skit och kvalitet, och hinkar hit och dit. Det är ett väldigt ointellektuellt sätt att gå till väga på tycker jag, det här med att kalla saker för skit i hinkar. Så skriver man ju inte normalt sett i kulturartiklar. Så det här är något nytt som jag inte förstår.

- Tror du att skit finns?

- Skit? Vad är skit, som Pilatus sa... Ja du, det är en stor filosofisk fråga. Vi får ta den någon annan gång tror jag.

Inga kommentarer: