torsdag 12 juni 2008

På latsidan

Jo. Bloggbävning är väl ett adekvat uttryck för vad som pågår. Det känns nästan meningslöst att blogga om något annat än FRA de här veckorna. Å andra sidan - varför skulle man blogga om något annat när nu tiden är så knapp?

Det har kanske med min naivitet att göra, men jag hyser ändå visst hopp.
Inte bara på grund av det här och det här, men för att jag tänker att det liksom bara inte kan barka så fel. Väl?

I alla händelser orkar jag inte blogga här om saken, jag tycker mig nog ha dragit mitt strå till stacken jobbet - och det är inte heller bara jag som skrivit om detta av kollegorna.

Nåväl. I dag är det uppenbart för varje SvD-läsare att jag bara latade mig på jobbet i går.
Men visst unnar ni mig väl att vara lat - så gammelmedia jag är..? ;)

6 kommentarer:

aprumpa sa...

du ska faktiskt ha beröm. det är tråkigt att du är så ensam bara.

Sanna Rayman sa...

Åh, var det så uppenbart att jag fikade efter beröm...
; )

Men ärligt, generellt på ledarredaktionerna på ganska många tidningar är engagemanget faktiskt stort. Det är utanför dem, och kolumnistspalterna, som det brister lite. Och jag vet faktiskt inte riktigt varför.

/S

Mary sa...

Det är klart att du ska ha applåder Sanna... Av mig har du fått det förut, men nu får du fler. Alla behöver applåder.

Det är väl den optimala vinkeln som söks tror jag.

Fredrik R Krohnman sa...

Ja, nog har du bidragit allt. En halv vecka kvar, keep it up!

ogeretla sa...

Du har fångat in mig i allafall med dina strån.. till stacken, Sanna. Ännu en "must read", länklistan börjar bli smått ohanterlig.

Tomas_Timelock sa...

Aktivismvideo på YouTube och VEOH!

http://www.youtube.com/watch?v=0pAYZmMD-TE

http://www.veoh.com/videos/v14194515jHjr7SYt

http://www.stoppafralagen.nu/

/tomas