söndag 29 juni 2008

Så fort vi blev amorösa så begynte hon pladdra om björnar

Apropå ingenting alls mer än att jag är på gott humör. Två vitt skilda ting har lyst upp helgen. Skivan Visor och oförskämdheter - en förevigad livespelning med Cornelis, Ann-Louise Hansson och Fred Åkerström som man önskar att man hade sett i verkligheten. Strålande skiva. Hade helst velat lägga upp Fröken Saga & Visan om bomben, men jag hittar bara ett spår på YouTube så det blir det jag bjuder på. Cornelis gillar inte att kallas teddybjörn...



Dessutom en färskare sak. Eller okej, den är inte ny, släpptes i början av maj tror jag. Men för mig är det här hur som helst sommarens tralligaste örhänge. Refrängen klistrar sig som spunnet socker. Estelle feat. Kanye West, American Boy.



Det var det. Semestern är över och nu börjar jag jobba igen. Smygstartade lite på ledarbloggen idag och har redan fått en hoper ilskna mail. Så kan det gå.

Inga kommentarer: