söndag 27 juli 2008

Djur, natur och jag är sommarkär

Som utlovat blir det lite mindre urbant idag. Istället en rejält lantlig sommarstämning om djur, mat och etik.

"Första året var en kelig gossekalv som döptes till Putte. På höstkanten åt vi middag hemma hos mormor och min morbror skrockade att ”Det är Putte vi äter nu.” Jag minns inte om det bara var ett skämt eller om det var sant. Vad jag däremot minns är att jag inte närmre undersökte vilket och att jag inte heller la ner gaffeln. Kanske åt jag Putte, jag vet inte."

Hela här.

För övrigt har jag kärat ner mig i en rumänska. Miss Platnum korsar hiphop och pop med balkanröj i låtar om smör, mat, släktens tjat om giftermål med mera. Jag ska genast utsätta Södra Teatern och andra troliga arrangörer för aggressiv lobbying. Den här kvinnan bör genast ta sig hit och spela! Kanske håller min förälskelse i sig hela hösten då.

Give me the food


Smakprov av Mercedes Benz. (Tyvärr inte fullängd. Det fanns ingen hel som var inbäddbar. Hela låten hittas tex här.)


Marry me

9 kommentarer:

Hugo sa...

är du lesb, synd på så rar ärtor.

Sanna Rayman sa...

Nu tar du mig bokstavligt. Nej, jag har forskat i saken och konstaterat att jag är straight. Men kär kan man ju alltid bli.

Hugo sa...

Gott så,... då finns det hopp åtminstone. Ha det bra min vän.

Magnus sa...

Lyssnade igenom. Funderar. Var det där verkligen bra? Men det e ju kul med youtube som förmedlar helt nya kulturupplevelser.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sanna Rayman sa...

Magnus, lyssna igen! Jag lovar, detta är sommarhits!
/Sanna

Jacob C sa...

Väldigt roliga!

Anonym58 sa...

Engelskan känns malplacerad. Hade funkat mycket bättre med rumänska/tyska.

Sanna Rayman sa...

@ Anonym58
Tja, en tysk rappare figurerar ju i en av låtarna. Och om hon sjöng på rumänska hade jag ju inte begripit vad hon sjunger om. Och det vore ju trist att missa att det handlar om att äta mat. ;-)