tisdag 15 juli 2008

Finfint med flerfiligt

I dag skrivs det om barnsjukvård och försäkringar för sådan. I Almedalen lyckades jag dessvärre bara bevista hälften av det seminarium jag refererar till eftersom Mona Sahlins presskonferens pockade på uppmärksamhet.
Dock kvalificerade sig redan den del av seminariet som jag faktiskt hann med till att jag kan utnämna det till ett av Politikerveckans mest intressanta.

Bilden av Almedalsaktiviteterna är ofta rätt platt. Politiker håller viktiga tal, viktiga och duktiga intresseorganisationer kämpar för viktiga saker och däribland går avlönade lobbyister omkring och försöker tillskansa sina uppdragsgivare fööretagen fördelar.
Skandias seminarium visade med all önskvärd tydlighet att fööretagen minsann är minst lika bra på att arrangera angelägna och breda debatter. Att det finns många intressen närvarande under den där veckan är bara bra. Att det är så ohemult många aktiviteter att välja mellan är dock aningens irriterande, eftersom man lätt missar det som är verkligt bra.

Nå. Hur som helst om Skandias undersökning och debatten om gräddfiler kan man läsa i min text i dag.

För övrigt har jag feber och infekterade stämband. Det känns som om jag är på väg att odla adamsäpple ungefär.
Det professionella rådet är att prata med mörk röst - inte viska.
Tro mig när jag säger att jag lyder detta råd. En permanent pajad röst vore förödande för hela mitt humör och välbefinnande. Hemska tanke att aldrig mer få briljera på karaokesunkhak...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet det behövs mer privta alternativ. En går ur kön och kön blir mindre det är en win-win.
Roberth Ström