lördag 26 juli 2008

G-funk era

Det är sommar. Luften har hetta. Sånt måste firas - med en nostalgisk hitkavalkad. Ni förstår att det är så här och så där och så här. Det finns helt enkelt ingen årstid som är bättre lämpad för g-funk, baby. Dessa dagar är helt enkelt perfekta för att sippa på gin och juice. Detta är tiden då det är stört omöjligt att göra skökan till hemmafru. Det är alldeles precis nu, när termometern passerar 25+, som vi som bäst förstår att det helt enkelt inte är roligt om inte våra homies också får lite. Det är just och precis nu, som jag inser att jag faktiskt inte har glömt bort Dre.

Japp. Idag äntrar SvD:s ledarsida the g-funk era, bland annat med anledning av en konsert med Ice Cube på Södran, som jag själv missade. Att döma av recensionerna var det en rejäl miss, ty kritikerkåren verkar enad i sina hyllningar.

Nå. Om dagens text känns irriterande wannabe urban så lovar jag att ändra på den saken i morgon...
Med besked. Tills dess, mer hits.

You can do it


Today was a good day


Snook, är också inklämda i texten, i förbifarten, så det får bli en tub med dem också. just denna låt medför en framåtsyftande pysseluppgift. Ett ord ur texten återkommer nämligen på ledarplats imorgon (dock inte från min penna). Gissa vilket!

Längst fram i taxin

Inga kommentarer: