söndag 13 juli 2008

Hemma och sjuk

Då var Almedalen över och man är ohemult trött. Dessutom har jag lyckats ådra mig feber och halsont, för närvarande konsumeras litervis med te med honung och ingefära. Några längre reflektioner orkar jag inte, måste sova och bli frisk, men något kortfattat var det ungefär så här:

- FRA svävade över allting, även om seminarierna på temat var få.

- De politiska utspelen och nyheterna lämnade en hel del att önska. Eller så ska vi sluta upp med att inbilla oss att det ska ske världsomvälvande händelser på Gotland.

- Talen lämnade också en del att önska. Länge såg det ut som om Mona Sahlin skulle ta hem segern, men sisådär en kvart in i Fredrik Reinfeldts tal blev det faktiskt riktigt bra. (Å andra sidan från att ha varit rejält mystiskt.)

- Jag åkte med det här flyget hem och fjäderfät skapade munter stämning när han fick hämtas in från cargoutrymmet och spännas fast i eget säte med extraförlängt bälte.

- Jag skrev en del. Här, här och här, bland annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Mona ta hem segern? Herregud hon skule inte ens kunna besegra en dresserad apa!

Robert sa...

Tog mig friheten att ändra två ord i din text.

"Det är sen kväll och minglandet pågår i Almedalen. Fram till ett bord, där jag och ett otal andra politiskt intresserade figurer från såväl höger som vänster står, kommer två judar. Stämningen blir oerhört märklig. Några gör en hederssak av att markera avstånd och går därifrån. Andra vänder sig bort, och viskar att ”det är judar”. Någon kommer senare fram för att håna och provocera. Själv blir jag illa till mods av att jag inte vet om andra ska se ett enormt övertramp i det faktum att jag står kvar. Dock har jag mycket svårt att vända ryggen åt någon som sträcker fram handen för att hälsa. Det är en ouppfostrad och dum reaktion."

Två ord som gjorde att hela texten förändrades... fast budskapet är ändå densamma.

Ha en fortsatt trevlig sommar:)