tisdag 8 juli 2008

I dalen

Jag är i Almedalen och hinner inte blogga så mycket. Nu tar jag dock en paus och gör ett försök.
För det första. Oavsett vad den här tillställningen är, politisk marknad eller ankdamm, så är det ändå ganska trevligt. Dock får jag, trots att det bara är mitt andra år här, intrycket av att det snart svällt så mycket det kan utan att explodera till intet. Mångfald i all ära, men till slut blir det urvattnat. Seminarieprogrammet utgör en betydande tyngd i väskan.

Ett hett tips till arrangörerna på Gotlands kommun mfl är att nästa år göra en kalenderfil av programmet, där man kan klicka i de evenemang som känns intressanta och tanka ner till sin iCal, Outlook eller telefon eller vad man nu har för gadget. Papperslöst och underbart.

Säkert är det mitt rookie mistake att vilja gå på allt och därmed se hälften av flera hållpunkter, men många som är här lär pumpa in rejäla stålar utan att få något vettigt ut av närvaron. Almedalen är en informationstopp och det är egentligen idioti att försöka få medialt genomslag för en fråga här om man inte är synnerligen etablerad. (läs partiledare)

Annat. Jag bor på ett vandrarhem tre kilometer utanför muren med tre snygga snäckor. Hur trevliga de än är så inser jag att det billiga med att dela rum med tre andra försvinner bort rätt snabbt när man måste åka taxi till och från Visby varje dag. Så kan det gå när man är slappt planerad.

För övrigt. Just nu skiner solen och jag sänder tacksamma tankar till Helios, Apollon, Ra eller vem som nu vill ta emot dem, men hittills har det varit för jäkla regnigt. De brukar visst kalla den här tillställningen Politikerhultsfred och jag fattar grejen, men aldrig har jag väl känt liknelsen mer tydligt än de senaste genomfuktiga dagarna. Att vara på festival är att aldrig någonsin vara helt torr. En serie bad hair days, helt enkelt.

Nå. Det har skrivits en del. Idag har jag en sak om sossarnas ekonomiska seminarium på ledarsidan, men jag rekommenderar den längre versionen på bloggen, där Andreas Bergh får bre ut sig i full prakt.
Och just det, nyss postades en liten spaning på ledarbloggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är avundsjuk på dig det hade varit toppen att vara där nu. Som du säger man vill lyssna på allt. Jag tror att man blir som en stor dammsugare som vill suga i sig allt det som sägs. Kloning nästa kanske.
Roberth Ström

Sandra sa...

Bad hair days? Nä du, jag tycker att håret sett fantastiskt snyggt ut på alla bilder jag sett av dig hittills!

Anonym sa...

Hyr en billig bil i hamnen! Det är mitt tips! Finns en kille som hyr ut lie äldre bilar mycket billigt Eller så finns det väl buss? Om inte kommunal nått dit vll säga.
Roberth Ström

Winston 1984 sa...

Se TV4:s Kalla Fakta 2003 om FRA!

http://periodista.se/Sigint.html