torsdag 14 augusti 2008

Vacaciones

Det är några föreställningar kvar av Ångrarna på Stadsteatern och jag rekommenderar verkligen verkligen verkligen att du avsätter en timme och tio minuter för att gå och se den. En strålande föreställning av Marcus Lindéen, baserad på två verkliga personers livsberättelser.
Se så, boka nu en biljett!

För övrigt har jag semester nu, vilket förmodligen lär innebära bloggstiltje i sisådär en vecka. Läs något av vårens inlägg i stället.

- I januari skällde jag på medial alarmism.

- Långversionen av en text till Neo om Mona Sahlin.

- En liten utredning om enfrågemänniskan.

- I mars funderade jag på begreppet "skylla sig själv".

- Ville jag i maj kedja fast kvinnor vid spisar? Njae..

- Med avstamp i Katrine Kielos funderar jag på om det verkligen går att omfördela känslor.

- I juni inspirerade Nina Björk till en text om kloka män och kvinnor och vem som vill vara ihop med vem.

- Och så i juli grävde jag ur gömmorna fram en gammal intervju som jag gjort med Zadie Smith, och som helt enkelt är värd att läsas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nina Bjrök inspirerande? jisses det måste varit dåligt med inspiration om den hade sån påverkan.
Roberth Ström

Håkan sa...

Jag gillade intervjun med Zadie Smith, när gjorde du den?

Hon har också skrivit bra och insiktsfullt i Glänta för en tid sedan, om författare som skriver böcker som bara liknar litteratur. Egentligen är det hon säger självklart, men det är alltid uppmuntrande att höra det sägas så bra som hon gör.

Tilia sa...

Men superkul att du har en blogg! Jag är utlandssvensk och har under semestern i Sverige slukat SvD i pappersform varje dag, har upptäckt dig och tycker du skriver rikigt bra grejer. Och så hittar jag dig här på skärmen i Belgien (via Merit Wagers blogg).

Add to favourites

Hälsningar
Tilia

Sanna Rayman sa...

OK. Sena svar, men bättre sent än..

@ Roberth
Nej. Det var helt enkelt en väldigt intressant artikel hon skrev Björk.

@ Håkan
Jag tror det var 2003. Står nog någon tidsangivelse i den bloggposten om jag inte minns fel. Letade efter artikeln på Glänta, men den verkade inte vara utlagd. Too bad! Hon är skarp och välformulerad med en sällsynt självklarthet, absolut!

@ Tilia
Tackar mjukast snälla du!