onsdag 29 oktober 2008

Inte ens google kan svara på den

Google borde verkligen förbarma sig över oss stackars människor och låta vissa googlingar resultera i en dead end-sida med ett kort och enkelt budskap, typ "42" eller "Åh, gumman, vi vet verkligen inte".

För det är ju omöjligt och därmed snudd på tortyr att försöka surfa sig fram till svaret på det här. Kanske den finaste och sorgligaste lilla googling jag sett, även om jag förstår att Annas hjärta snörper mer vid det andra exempel.

Själv brukar jag sucka tungt över alla de som landar här efter en sökning på "klitoris". Det måste ju liksom innebära att denna lilla del i den kvinnliga anatomin fortfarande är ett mysterium för många. Tur då att inlägget de landar i länkar till RFSU:s praktika på området.
Jaja.

3 kommentarer:

Peter Santesson-Wilson sa...

Min mest oroväckande googleträff den här veckan: Någon på Swedbank hittar mig efter att googla "effektiv ränta räkna ut xls". Jag ryser och myser över att jag inte är kund i den banken.

Sanna Rayman sa...

Hmm. Synnerligen oroväckande, men inte heller jag har några affärer med Swedbank så jag är håller mig också lugn och nöjd.
Fin recensionsläsarpraktika du sammanställde häromdagen förresten! Spar både tid och nerver..

Peter Santesson-Wilson sa...

Tackar!
Det var en skön liten aha jag fick när jag med stigande irritation bläddrade i kulturdelen under lunchen. (Kolerisk tidningsläsare, som du vet...) Häpnadsväckande hur klockrent det fungerar. Nu väntar vi bara på att någon kulturproducent ska hitta nyckeln till hur man snabbläser ledarsidan :b