fredag 21 november 2008

Kraft och kulturkonkretion

Som jag sa häromdagen. Det finns ju så mycket att skriva om kulturpolitiken och nu blev det lite mer konkretion i en låång postning på ledarbloggen.

Förresten var det roligt att få tips om en massa fina strofer ur låtar, som jag efterlyste häromdagen. Noterar också att de flesta verkar vilja vara anonyma när de delar med sig av denna information. Och det är nåt där. Man kanske vill behålla sådana känslolivskopplade juveler för sig själv? Ge mig fler hur som helst!

I alla fall. Jag har inte bestämt mig för en klar favorit än, men en som fajtas om topplaceringen är:

"Move with me, I'm strong enough, to be weak in your arms."

Fint det.

1 kommentar:

Noa Resare sa...

And it's not a cry that you hear at night

It's not somebody who's seen the light

It's a cold and it's a broken Hallelujah


Leonard Cohen - Hallelujah