lördag 13 december 2008

Det ska få lysa klart

Det kan vara så att jag förträngt alla tidigare höstar och vintrar. Så måste det nästan vara. Jag kan ju inte gärna ha gilllat vintrarna bättre när jag klev upp halv sex varje morgon. Hur som helst så längtar jag så mycket efter våren och sommaren att jag går sönder. Den här säsongen är ingen höjdare. Man får stötar hela tiden. Man fryser och svettas om fötterna. Mitt hår blir fult. Det sociala livet halveras.
Nej. Vintertid är en crappy säsong på många vis men mest av allt behöver och saknar jag ljuset. Turligt nog har min rara kollega donerat sin gryningslampa till mig och den lindrar faktiskt morgonpinan lite. Kvittrar och koko-ar som en gök gör den också.

Nå. Jag inser att ljushungern och tröttheten bidrar till skralt bloggande. Så går det. Idag skrivs det hur som helst om Lavalutredningen. Häromdagen om de rödgröna.

Slutligen. En Lucia av lite särskilt slag.



Och som bonus en flicka som gör den andra, icke Lammermoorska, delen fascinerande bra vokalt.

Inga kommentarer: