tisdag 23 december 2008

Pray for me

Jaha. Här sitter jag på Bromma flygplats. Vi har fått varsin fralla och en kopp kaffe. Frallan sitter nu uppe i min gom och jag sänder ömma och bedjande tankar till whatever Gud som nu kan tänkas finnas. Här har jag varit i sisådär en och en halv timme. Vore det bara en försening så hade det kunnat bäras med det lätta hjärta jag haft på jobbet hela dagen vid tanken på att få komma hem - hem till mamma och gran och bror och katt och mat och allt annat närt och kärt som finns i Skåne.
Men planet är sönder och informationen vi fått är att man försöker hitta ett annat plan samt, beroende på vad för plan man nu hittar, en besättning som kan flyga det.

Jag frågade personalen om odds, men de ville inte ge några. Hjärtat blev tungt. Just nu är det rysligt synd om mig, inte minst för att jag måste umgås med mörka tankar om att fira jul ensam i min lägenhet med, tja, Youtube som enda sällskap.
Pray for me.

UPPDATERING
Undrens tid är inte förbi! Jag ska få åka hem. Visserligen inte förrän vid tio, men i alla fall. I'm homeward bound.

Inga kommentarer: