måndag 12 januari 2009

Knäckebrödsvåndor

Jag slog mig lös lite på Konsum häromdan och tyckte att jag kunde unna mig ett ohemult dyrt knäckebröd. Testa en ny sort. Kanske rentav med en liten tanke om att detta köp skulle bli beviset på att alla knäckebröd egentligen är ungefär likadana. Tänkt och gjort. Ett ohemult dyrt paket slank ner i korgen.

Vi snackar hålkakor, rejält brungräddade, stinna med akrylamid no doubt. Nu inser jag att jag aldrig borde gjort detta köp. För det är väldigt väldigt gott, detta knäckebröd. Och man kan ju faktiskt inte vara en sån lyxlirare att man kontinuerligt håller sig med knäcke som kostar över 60 spänn paketet.

Så därför, en konsumentvarning till er alla, så att ni inte faller i denna lömska fälla. Passa er för detta bröd.
Once you've had Vika Kummin, you never go back.

3 kommentarer:

Kristofer sa...

Du kanske redan har testat, men fäbodknäcke är annars ett mycket gott knäcke. Väl värt att köpa när man vill lyxa till vardagen en aning.

Sanna Rayman sa...

Ja nu när jag är nere i knäcketräsket är det ju lika bra att pröva allt. Tack för tipset!

Stina Morian sa...

Eftersom du gillar dalabröd, prova Pyramidbageriets.