fredag 16 januari 2009

LOL-moment

En anledning att läsa många bloggar är att man får skratta - högt - för sig själv minst en gång varje dag. Har man ett försvarligt gäng bloggar liggande i rss-feeden blir det ofrånkomligen så. Det finns så många smarta och roliga människor därute. Dagens jag-asgarvar-ensam-i-mitt-kök fick jag tack vare en en bloggpost från i torsdags hos Mårten Schultz. Tack Mårten.

"I morse satt jag och bebisen på mattan i hallen. Det var tidigt, tidigt. Bebisen lekte med klossar. Jag läste morgontidningarna med oseende ögon. Så sträckte hon sig plötsligt fram, lyckades ur högen med tio tidningar lirka ut DN Kultur som hon knycklade ihop till en boll innan hon i vredesmod slängde den i väggen med sådan kraft att hon ramlade bakåt, slog huvudet i väggen och började gråta.

En i vanliga fall helt adekvat reaktion på DN Kultur."

Därefter länkar Schultz till Maciej Zarembas utmärkta text i just DN Kultur.

Inga kommentarer: