söndag 25 januari 2009

Trust game

Jag tänkte att vi skulle göra ett experiment. Lite av ett trust game, typ. Så här. Jag tycker lite söndagssynd om mig själv och skulle därför vilja önska mig lite hjälp i form av, tja, kosmisk välvilja. Det är just nu lite synd om mig

1) för att mina naglar skivar sig
2) xxx xxx xxx xxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxx xxx xxxxx.

Ja. Som ni ser är anledning nummer två lite hemlig. Man måste ju skydda sin integritet på nätet och allt det där, ni vet. Jag förstår ju att nummer ett inte förefaller så särskilt viktig alls, så jag tänkte så här.
Om jag lovar - och ni tar mitt ord på - att nummer två är en i allra högsta grad angelägen och vällovlig sak, så kanske ni som läser detta kan tänka er att ändå, i blindo, sända mig välvilja, hållna tummar och goda önskningar om att båda ska lösa sig?

Vad sägs? Kan vi göra så? Schysstarå!

3 kommentarer:

Daniel sa...

Jag provar att telepatera över lite välvilja direkt! Om det inte funkar tar jag upp det med professorn i parapsykologi imorgon!

Sanna Rayman sa...

Jag visste väl att jag kunde lita på dig!
Men hmm. Professor i parapsykologi...? Nu blir jag orolig. Var någonstans är det du pluggar egentligen?
Om de säger åt dig att du ska bryta all kontakt med din släkt och flytta in i en barack med din "nya familj" är det dags att packa väskan, okej?

en djefla man sa...

Av mig får du Vergilius (Eneiden):

Fatta nu mod och förjaga er ängsliga fruktan!
Kanske ni kommer att minnas en gång även detta med glädje.
Skiftande skickelsers rad och farornas mängd bana vägen
hän till vårt väntande mål, där ödet i Latiens länder
lovar oss boningars lugn, och Troja skall resa sig åter.
Härda blott ut och rädda er över till ljusare tider!