söndag 1 februari 2009

Spy Barn

En sak som är helt fel är att ladda upp inför utgång i Stockholms innerstad med nedan låt. Det skapar förväntningar som varken Riche eller Spy Barn kan uppfylla. Men jag får förstås skylla mig själv för mitt obetänksamma musikval. Och samtidigt avråda andra medmänniskor från att upprepa mitt misstag. Kör inte Snövit. Ett lämpligare val är nog Lady GaGa eller någonting ditåt.

I och med gårkvällen har jag bevistat Spy Barn hela två gånger i mitt liv. Frånsett ställets alla irritationsmoment som trängsel, showcasebeteende och vip-underligheter med hierarkiskt indelade rum och skrymslen, är det mest intressanta att där stöter jag ihop med en massa människor som jag jobbat med eller pluggat med och som jag inte sett på evigheter. Trevliga människor som passerat förbi och igenom mitt liv, helt enkelt.
Det är alltså där de håller till, människorna jag inte sett på evigheter. Bra att veta. Då får jag väl gå dit nån gång om ett år eller två och heja på dem igen.

Nåja. Vad är väl en bal på ladan?

1 kommentar:

Carl Johan Hall sa...

Snö är väl något man brukar associera med Stureplan, så låtvalet var inte helt fel. Men först trodde jag att inlägget skulle handla om ungar som jämt får mag- och åksjuka.