söndag 15 februari 2009

Var är Dr Long John när man behöver honom?

Jag fick ett litet trevligt vykort med ett målat motiv föreställande Sundbyberg från min tandläkare. Han menar att det är dags för återbesök. Kortet har även ett förslag på tid för detta besök.
Det är ju inga konstigheter, även om varken jag eller min plånbok är helt eniga med tandläkaren om att det är dags för återbesök. Vad som däremot irriterar mig på är att jag förväntas ringa och påpeka denna oenighet. Om jag inte gör det tänker min tandläkare debitera mig för uteblivet besök. Mejla kan jag såklart inte göra.

Vad är det för sätt? Han kan väl inte bara pådyvla mig en kostnad sådär hur som helst? Tänk om jag var bortrest. Eller lat. (Vilket jag är, har haft kortet med telefonnumret i handväskan i tre dagar och fortfarande inte kommit till skott.)

Var är alla bra tandläkare? Var är Dr Long John? Så här hade han aldrig gjort.

Den som har Spotify rekommenderas följa länken ovan till Dinahs version.
Andra får hålla till godo med Bette Midlers cover här nedan. Lite kortare, lite mer utagerande, lite mindre het.

Men världens bästa tandläkarlåt är det, nonetheless.

Inga kommentarer: