lördag 28 mars 2009

Jag är också med och är kritisk...

– Jag har förtroende för Wanja Lundby-Wedin som LO-ordförande, men jag är också med och är kritisk till bonus, höga lönenivåer, pensionsvillkor...

Mona Sahlin försöker slå två flugor i ett uttalande i Ekot.
Fast det gör å andra sidan alla these days, så varför skulle inte också Sahlin göra det? De politiska bonusdebattskommentarerna kan sammanfattas så här, från höger till vänster:

Hejhej. Jag är djupt kritisk till verkligheten och det sätt på vilket jag bidrar till den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En ensam LO arbetare som forlorat sina pensionspengar kan inte avsatta Wanja lika lite som en enstaka katolik kan avsatta paven.
Hon har Mona Sahlin och de flesta hogavlonade politrucker och LO tjansteman pa sin sida nar hon klamrar sig fast och kommer inte att avga frivilligt.

Men tillsammans kan dom som bestulits pa sina pensionspenar och dom som stoder dem genom att inte rosta pa S i valet bli den verkliga maktfaktorn som alla tvingas lyssna pa.

Visa styrkan vid kommande val.

INTE EN ROST PA SOCIALDEMOKRATERNA SA LANGE WANJA OCH MONA SAHLIN AR KVAR

Det ar det enda sprak de forstar nar deras egna positioner ar hotade.

Om dom tvingas avga forlorar Alliansen sina tva basta rostmagneter och valarbetare och kravet pa deras avgang finns redan i S-pressen och fran stora delar av Socialdemokraterna.

Nicklas Eriksson sa...

Nä, jag tänker iofs aldrig rösta på (s) igen, men det vore ju fint om de kunde slänga ut rufflarkulturen.

Nils Dacke sa...

@Nicklas, det kommer aldrig att hända om inte vi gör något åt den. De har redan lämnat oss allmogen och sitter i sina borgar med vasaller som jobbar åt dom och skyddar dom mot folket.

kentpersson sa...

Det är ett hån mot demokratin såsom Sahlin och LO nu agerar. Skandal!