söndag 8 mars 2009

Tänk på ditt rykte!

Det är Internationella kvinnodagen. Som vanligt spretar det än hit än dit. Å ena sidan duktighet och å andra sidan flickor som inte får gå i skolan. Samtliga frågor som kan lyftas precis vilken annan dag som helst. Själv orkar jag inte riktigt engagera mig och inte heller välja vilken fråga som är viktigast på denna dag.
Dock skulle jag vilja omdefiniera uttrycket "Tänk på ditt rykte!" i sammanhanget kvinnor och sex. Föreslår härmed att uttrycket hädanefter ska tolkas som syftande på ryktet om den egna personens färdigheter gällande sex. Alltså.

Det enda rykte en kvinna ska behöva vårda är ryktet om hur förbannat bra hon är i sängen.

Den tror jag vi kan vara överens om, no? Självfallet gäller devisen även män.

Och så sänder jag ett glatt tack till Louise för trevligt releasekalas samt lika glada gratulationer till nedkomsten av Klassisk feminism.

2 kommentarer:

McBenke sa...

"Det enda rykte en kvinna ska behöva vårda är ryktet om hur förbannat bra hon är i sängen.

Den tror jag vi kan vara överens om, no? Självfallet gäller devisen även män. "

I'm there! Hurra!

Jacob C sa...

Ordning och reda. En enkelt kvantifierbar och rent meritokratisk syn på det hela således.