onsdag 1 april 2009

Kul på jobbet

Mycket just nu, men kul. Häromdagen, till exempel, var jag på utbildning och stod på alla fyra och skällde som en hund. Så kan det gå.
Annars har jag skrivit saker, som vanligt. I måndags en liten betraktelse över mitt nya partytrick - en tändare som inte går att tända, inhandlad i EU-parlamentet i Strasbourg.
I dag försöker jag mig på att lägga ner Barnombudsmannen, en quest som påbörjades redan på ledarbloggen i går.
Eller ja. Om man ska vara ärlig tar jag där avstamp i en gammal story, återberättad här på bloggen för sisådär ett år sedan. Av någon anledning kom jag att tänka på den stunden när jag läste BO:s rapport...

Och idag fick jag en knäpp och skrev en ny text till Warren G:s Regulate, på temat G20-mötet, där världens främsta regulators nu möts.
Jag menar, när krisen nu nått 90-talets djupa dalar är det ju helt följdriktigt att vi besjunger den med 90-talsrap, no?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Knepigt det här med BO. Barn är barn,de kräver vägledning, förståelse och respekt. Måste vi ha en BO för det? Bris är ju OK men vad gör BO? Vad är han? En domstol, en myndighet, en rådgivare? Ch. INDIVIDUELLT SETT

apocalypse nowish sa...

Regulate? Haha.. du får sluta skriva sånt där, man kan ju få för sig att det finns hopp för mänskligheten trots allt. :)

Emelie sa...

Sanna, du är bara för grym! Jag älskar dina texter och kreativitet. Ja, det finns faktiskt sånna som mig som har ledarskribenter som idoler. Kan man inte få en affisch att sätta på väggen? ;)

Sanna Rayman sa...

@anonym
Exakt. Det blir bara luddigt alltihop. BO är en myndighet med uppdrag att opinionsbilda. Får inte lov att dirigera andra myndigheter eller göra något konkret. Bara prata. När man då dessutom väljer att mest prata fluff (det finns ju faktiskt frågor som rör barn som vore värda opinionsbildning) så ser jag ingen nytta med BO.
Kan dessutom tillägga att såväl SVT som SR velat köra lite diskussion om saken mellan mig och BO, men det har inget blivit av saken. Och det var inte jag som tackade nej. Således ägnar sig BO enbart och opinionsbildning som inte inbegriper debatt.

@apocalypse nowish
Klart det finns hopp. Å f'resten heter det inte apocalypse, det heter calypso...

@Emelie
Men, nu rodnar jag, tack söta rara! Ser att du är i Rom, ha en strålande resa!