söndag 17 maj 2009

Söndagssynder

Jag helgar söndagen genom att arbeta. Dessvärre känns det inte så syndigt som man skulle kunna önska.
Natalia Kazmierska har undersökt en påstådd syndexplosion i Strasbourg. Hennes artikel i Expressen är träffsäker, underhållande och rekommenderad läsning.

Och på tal om underhållning. Ingerö har hittat en karta.

Själv ska jag arbeta klart och därefter gå och ta mig en glass. Och tänk! Plötsligt blev det lite syndigt ändå.
Eller kanske ändå inte. Glassjäveln kan ju ha samåkt hit...

2 kommentarer:

kristina sa...

såg du mp:s svängning i friskolefrågan? principfast kan man ju tycka. :-)

Anonym sa...

Jag tycker inte den är så träffsäker.
Att inte förstå en sån enkel sak som att sexköpen kan förekomma ymnigt ändå får anses vara ett i det närmaste intelligensbefriat sätt att skildra frågan.

Om parlamentariker söker kontakt med prostituerade lär de knappast göra det på gatan.
Kanske får upplysa Natalie om att det finns något som kallas Internet. Det går till så att man bläddrar mellan otalet sajter - väljer ut någon - kontaktar sedan på anvisat sett, bestämmer träff som en vanlig dejt på en restaurang osv.

Detta "avslöjande" reportage var därmed något av det minst avslöjande jag läst.