torsdag 4 juni 2009

Du ÄR borgerlig...

....du har bara inte erkänt det för dig själv än...
Det är ämnet för dagen. Samt skillnaden mellan att vara riksdagsledamot och EU-parlamentariker.
"Tydlighet är förstås bra, men allt beror på detaljnivån. Jag är inte odelat positiv till tanken på att exempelvis Gunnar Hökmarks eller Christofer Fjellners händer skulle fjättras alltför hårt vid Anders Borgs. I riksdagsvalen må det vara värdefullt att få löften att pricka av i efterhand, men EU-parlamentarikerna har – och bör ha – mer svängrum.

– Partibeteckningarna blir ju som ett hinder, upprepar kvinnan frustrerat i Ring P1.

– Är du helt säker på det? hojtar jag mot min radio. Det kan ju faktiskt vara din politiska självbild som behöver förnyas!

Kom igen damen! Gillar du Marit Paulsen och har förtroende för henne är det naturligtvis också henne du ska ge ditt kryss. Allt annat vore ju knasigt.

Särskilt på söndag."

3 kommentarer:

Invader ACE sa...

Kan du inte tipsa om några valkompasser?
Min fru är to all intents and purposes borgerlig men tänker rösta på s (dock tänker hon stryka ulvskog).
Hon vill ha friskolor, tycker att LAS är ivägen för att ungdomarna ska få jobb (trots att hon är fackligt aktiv), ser inget fel i att gå ner i lön för att företaget ska överleva etc. Men hon ska lik förbannat rösta på s!
Så, ge mig några länkar.
Hon brukar dessutom gilla dina ledare.

Sanna Rayman sa...

Slängde upp några i en bloggpost på ledarbloggen här:

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=13906

Kanske kan vara till nytta?
Hälsa frun!

/Sanna

Anonym sa...

Själv var jag ju borgerlig i många år, tills Alliansen skiftade över från blått till smutsbrunt. Det duger inte att smådutta med skattesänkningar om man vill kalla sig liberal. Man måste också respektera medborgarnas privatliv. Det gör man inte om man tvingar folk att bevisa sin oskuld inför privata företag efter att ens granne laddat ner via ens trådlösa nätverk. Jag tycker illa om politiker som försöker rota i min plånbok. Men jag tycker ännu mer illa om politiker som försöker rota i mitt privatliv. Signed: Hank Rearden