torsdag 4 juni 2009

Skjuta gatubarn? Självfallet inte!

De är på honom igen, min favvominister Eskil Erlandsson! Fyy!!!
Denna gång ska det skapas kvällstidningsdebatt av det faktum att vår jordbruksminister tydligen (det kan mycket väl vara rejält överdrivet, jag har inte lyssnat på inslaget) har sagt att en lösning på ett tilltagande vildkattsproblem kan vara avlivning. Alltså att skjuta de herrelösa katterna.

Naturligtvis är det alltid sorgligt att avliva djur, men det är faktiskt inga konstigheter. Hellre avlivning än lidande är en tumregel vi bör hålla fast vid, trots vår disneyfierade samtid.

På Aftonbladet uppstår så en så kallat "het debatt bland läsarna". En läsare ställer den intelligenta frågan "Ska vi skjuta gatubarn också?" Jag hoppas verkligen att Erlandsson aldrig tvingas besvara denna dumhet.
Men, om så ändå skulle ske finns det bara ett svar som kan matcha en så korkad undran:

– Nej, självfallet inte! Gatubarnen ska vi stryka kärleksfullt över spenarna.

3 kommentarer:

Patrik BP Andersson sa...

Du gillar inte Erlandsson, eller hur..?
Tvärtom måste du vara ytterst sadistiskt lagd för att föreslå att han skulle komma med kommentaren "Gatubarnen ska vi stryka kärleksfullt över spenarna."

Antipedofil-maffian är inte att leka med... :-/

Sanna Rayman sa...

Jo, jag gillar på fullaste allvar Erlandsson!
Och när det gäller förslaget, tja...alltså... Så här:
http://bit.ly/leLMf

Bobban sa...

Ahhh du lurade in mig på aftonbladet! Mina ögon! Jag e bliiiiind!